top of page

Myös tätä tarinaa voi seurata myös tuolla fiat-forumilla.

Projektista on paljon kuvia osoitteessa

 https://www.dropbox.com/sh/foi2h8xhy0h8tn4/AAA_kF07rUUyWavM1L6fOq2ia?dl=0

ja tarina on hyvin mielenkiintoinen.

Kirjoittaja Jappe » 25.05.2020 20:46

Tervehdys,

Tuli pikkunen projekti hommattua pienen päähänpiston jälkeen. Tuli haettua paperiton mutta ajokuntonen 127 mk1 viime elokuussa  (saa rekisteriin pienellä jumpalla ) Tästä sitten projekti alkoi  Pelkästään kun toin auton pihaan niin kyllä aika moni ohikulkijan päät kääntyivät ja varmaan muistelivat vanhoja aikoija kun olivat nuoria.

01a.jpg

Kauaakan ei tarvinnut odotta kun auto sai purkutuomion ja visio oli selvä  Ensivaikutelmat oli aika hyvät kun ei löytynyt reikiä vielä tässä vaiheessa. Aika yksinkertainen kapistus purkaa mitä noita projekteja tähän asti on ollut.

01c.jpg

Tästä alkaa hahmottua mitä on tulossa 

01b.jpg

Kirjoittaja Jappe » 26.05.2020 20:43

Auton rakennusta on jatkettu tasasen tappavaan tahtiin ja vuorossa tosiaan turvakaarien teko. Turvakaaret rakennan ihan oman turvallisuuden takia ja muutenkin olen aina halunut kaarellisen auton vaikka se ei ole käytännöllinen. Putket ovat kylmävedettyä saumatonta putkea ja itse taivuttelin kaaret paikalleen. Kerran kun aloin taivuttelemaan kaariputkia niin tuli toiseenkin autoon taivutettua kaaret. Sekin saattoi olla 127 

Pääkaaren sovittelua n. 6-8asteen kulmaan jonka AKK säännöt antaa myöden.

02a.jpg

Päären on nyt asennettu pääsääntöisesti. Kaikki muut tulevat putket on käytännössä suoria putkia eli hankalin osuus on tehty. Tein V-malliset kattoputke koska kun penkki on ajoasennossa niin päälle jää tilaa putkien väliin. Muutenkin kun tieliikenteeseen suunnitellaan kaaria niin ne eivät saa osua missään tilanteessa päähän. Joten tätä piti pitää silmällä kun suunnittelin kaarien asennusta.

02b.jpg
bottom of page