top of page

Kirjoittaja Jappe » 17.08.2020 10:01

Aikaa on taas vierähtänyt ja johtosarjan teko vei enemän aikaa mitä ajattelin mutta kohta puolin sekin alkaa olemaan valmis. Mitään suunnitelmia kun ei ole niin joutuu päästä tekemään kaiken ja miettimään miten mikäkin saadaan toimimaan. Autossa on 3 johtosarjaa. Yks palvelee pelkästään takapäättä, toinen moottorin johtosarja ja kolmas etupään korin johtosarja. Kaapelia varmaan tuli vedettyä about 200 - 300m 
Sitämukaan kun tulee valmista niin pisteet on testattu että ne menevät oikein ja toimivat jotenkin oikein. Tämäkin homma vei tuhottomasti aikaa mutta kerralla kun tekee kunnolla tai ainakin yrittään niin pakostikkin aikaa kuluu. Ei olis uskonut että -76 vuoden mallissa olis väyläkommunikaatiota 2 kpl 

Tässä vähän otoksia mitä on tehty:

14a.jpg
14b.jpg
14c.jpg
14d.jpg

Kirjoittaja Jappe » 30.08.2020 10:11

Dodii, projekti on saatu nyt siihen vaiheeseen että kaikki valot, anturit ja pisteet on testattu. Koekäynnistys tehty ja saatu auto käyntiin. Jopa pikku testilenkki on tehty onnistuneesti. Vähän on kaikki kartat ja säädö hakusessa mutta pääasiassa auto toimii eikä vuoda mistään. Aika moinen saavutus kun kaikkipaikat on laitettuu uusiksi tai modifioitu niin ei vuotoja. Jopa jarrutkin toimii tosin vähän takapainoisesti tällähetkellä. Seuraavaksi penkkiin säätämään auton tehokartat kohdilleeen.

Onko arvauksia paljonko tehoa lähtis vakio hiluilla n. 0,5 barin ahdoilla? Hukkaportissa tosin on nyt 1,1barin jousi mutta katotaan jos jostain löytäis löysemmän jousen. Saas nähdä kestääkö vakio kytkin ja katkaistut vetarit vääntöä 

Tässä muutama kuva taas projektista:

15a.jpg

Vähän tuuppaa olemaan ahdasta konehuoneessa 

15b.jpg

Vähän sisustan ulkoasua minkälainen on tulossa

15c.jpg

Testilenkillä

15d.jpg

Luukut on vielä maalaamatta kun ei ole kerennyt mutta talven aikana nekin saa uutta väriä pintaan 

bottom of page