Kirjoittaja Jappe » 29.12.2020 16:35
Tallissa taas tapahtuu kummia....
Jotta homma ei olisi niin helppoa niin tuli laitettua jäähdytysjärjestelmä uuteen uskoon viimekesäisen lämpöongelmien takia. Uus syyläri piti istuttaa keulille ja samalla meni ahtoputket ja vesiletkut uusiksi. Vanha flekti sai väistyä vanhemman tieltä Samalla tuli tehtyä keululle pikkunen tuuli tunnele jäähdyttimelle ja vesiruisku systeemit tehostamaan jäähdytystä tarvittaessa. En tiedä tuleeko toimimaan mutta onpahan sellanenkin autossa
Tässä vähän syylärin muokkausta ja flektin asennusta:
Tässä näkee hyvin minkälainen tuulitunneli tuli tehtyä ja samalla tarkkasilmäiset bonggaa vesiruiskutus suuttimet
Uudet ahtoputket sai wräpin päälle ja tuli kokeiltua miten tommonen langan pyörittäjä sopii tuohon hommaan. Tuli muuten todella siisti ja tiukka asennus. Hemmetin hyvä kapistus...
Eipä keulan alusta jäänyt kauaakan vakioksi vaan tuli sitten muokattua koilit eteen Vähän on modaukset kesken mutta tossa se on matalimmassa asennossa eli alemmas ei mene jos stoppareita ei ota pois. Matalimmasta kohtaa maavaraa on vielä huikeat 130mm
Kirjoittaja Jappe » 24.01.2021 15:56
Pienen inspiraation jälkeen tuli vähän muokattua virtauspenkkiä tarkemmaksi. Sattumalta löytyi valmiiksi tallin perukoilta Arduino ja Flow mittari. Vanha manometrisysteemit sai kyytiä Tuli tehtyä sitten virtuspenkistä digitaalinen versio ja koodasin Adruinon toimimaan kyseisen mittarin kanssa. Antaa aikalailla samoja lukuja mitä tuo sininen näyttö antaa Siitä saadaan suora live data exceliin (joutu sitäkin vähän koodaamaan) eri nostojen kohtaan automaattisesti ja käyrästöä tulee sitä mukaan kun dataa syötetään. Mitää ei ole vielä mitattu tarkasti mutta kun venttiilit on kiinni niin paine-ero tippuu jonnekkin 700pa ja kun venttiilit täysin auki niin nousee lähes 4000pa eli mittaus pisteitä pitäisi olla riittävästi
Eipä tässä ihan laakereilla olla oltu vaikka autoon ei olekkaan tehty viimeiseen kuukauteen mitään. Pukki toi 3D tulostimen joten jotain kivaa sillä pitäis tehdä Nimittäin uutta rattia pukkaa vanhan tilalle ja siitä tehdään väylä ratti omilla kivoilla namiskuukkeleilla. Kaikki nupit, suojat ja kotelot pitää itse suunnitella nollasta ja työ on vielä kesken mutta tässä vähän alkumakua