Vanha ecu heivataan ja tulossa hiukan parempi boxi
Auton alapuolella kun ei mitään mahdottomia tiloja ja muutenkin tulee olemaan ahdas niin vaihdekepin sijainnille ei jäänyt paljoakaan vaihtoehtoja. Rakensin keskikonsolin päälle oman vaihdekeppitelineen jossa käytin kepin ja sivuttaus veto nivelen. Kaikki muu on omasta päästä tehty ja testaamalla saatu oikea toiminta suhde. Tällä tavalla sain kepin korkeammalle ja vaijerit auton sisälle pois sulaamasta pakoputken vierestä.
Ohimennen tein turvakaarien vahvike levyt tuulilasin yläpuolelle ja B-pilarin luo. Sattu löytymään sopiva työkalu jolla tein reikien pokkaukset
Turbon downpipe:ia tuli värkätty ahtaaseen väliin. Oli aikamoinen homma asentaan kun halkaisija on 3" Pakoputken materiaali tulee olemaan HST joten kovoja TIG hitsaus operaatioita tiedossa. Downpipe on tehty siten että edestäpäin on melkein mahdoton nähdä koko putkea. Tuo koko muutetaan 2,5 tuumaan johon asennetaan putki jousto. Joustosta eteen päin tulee 2x50mm putki kahdalla vaimentimella. Tällä setupilla saadaan korkeudessa voitettua ja saadaan huomaamattomampi asennus tai ainakin näin toivon. Katotaan miten onnistuu
Kaikkien sähläilyjen ja testauksien jälkeen on saatu pakosarja 70% valmiuteen ja DP-alkumutkat saatu tehtyä. Orkkis hukkaportin kello ei sopinut olemaan omalla paikalla joten hitsasin akselin umpeen ja ulkopuoliselle portille tehtiin tilaa. Todella tiukkaa tekee mutta kyyyyllä se sinne saatiin istutettua
Tankki on nyt päällisinpuolin valmis. Täyttöputki auton ulkopuolelta on vielä tekemättä ja pumpun kiinnikkeet samoin.
Taas on saatu uutta palikkaa asenneltua valmiiksi asennusta varten. Vetarit valmiit ja etunavat valmiit uusilla hiluilla.
Kytkimen adapreti tuli väsäiltyä valmiiksi letkustusta varten. AN3:letkut asennettiin polkimiltä kytkimelle. Samalla tuli letkuja tehtyä muillekkin piireille tosin AN4 eli säiliön ja pääsylinteerin välille
Paljon on taas saatu tehtyä ja paljon on vielä jäljellä
Kirjoittaja Jappe » 16.06.2020 20:17
Auto käy totaalisen uudistuksen ja työtä on ihan sikanaan että on edes jonkinlaista mahdollisuutta saada loppukesästä ajoon. Tämän tyyppiset muutokset ovat sitten ensitalven heiniä kun perus tekniikka saadaan toimimaan. Uutta sovitettavaa palikka on ja ne vievä todella paljon aikaa. Nyt tehdään vain pakolliset muutokset.
Downpipe on nyt käytännössä wräppiä vaille valmis. Labdaanturin ja hukkaportin paikat tuli hitsattua paikilleen
Seuraavaksi vähän sovitellaan poikkitukea ahtaaseen konehuoneeseen ja samalla tuli mallailtua öljy ja vesi-ilma välijäähdytintä. Tiukkaa tekee mutta kyllä kai se jotenkin saadaan mahtumaan. Öljycoolerin alla on flekti imemässä ilmaa. Kait se 30 rivinen öljycooleri riittää Vesi-ilma intercoolerin vesipuoli ei tule tässä vaiheessa käyttöön mutta pumppu ja lauhduttimen paikka on tsekattu valmiiksi.
Akkukin tuli ohimennen hommattua. On aika painava akku....
Aika pitkälti kaikki korihommat on kohta tehty ja kohta pitäisi alkaa ruiskutella maalia pintaan