Kirjoittaja hankala » 02.08.2021 16:55

Tulipa tuossa loppuviikolla haettua tosiaan leima tähän vehkeeseen, nyt saa huristella taas vuoden.

Iskariremontti meni oikeastaan yllättävänkin kivuttomasti, ei ollut pahasti ruostunut jumiin alakiinnike. Vaihdoin vain toisen iskarin tässä vaiheessa, kun oli vähän kiire leimalle ennen kuin kuukausi kuluu. Ostin toki molemmat ja laitan toisen heti kun ehdin niin pitkälle.

Rekisterivalojen ongelma ratkesi näppärästi tarvikevalolla, alkuperäisiä kun oli vaikea löytää ja mitä löytyi oli hintataso turhan kova, eikä olisi ehtinyt tähän katsastukseen kuitenkaan kun olisivat Italiasta tulleet.

rekisterivalo.jpg

Käsijarrun ongelmat loppuivat rumpujen vaihdolla, seiskassa ei saa olla rumpu juurikaan kulunut että käsijarru pitää kunnolla. Rummut Autodocilta maksoi 13€ kpl, eli ei varmaan hirveän kova laatu, mutta vaikuttavat pyöreiltä ja jarrut toimii. Kengät oli ajamattomat edellisen remontin jäljiltä, mutta silloin ei noita rumpuja tullut laitettua.

Kirjoittaja hankala » 24.08.2021 15:57

Autoa on taas hypistelty.

Maalasin maskin korin väriin, tosin vähän oli väri muuttunut vuosien säilytyksessä, pitänee palauttaa mustaksi kun taas ehtii. Ei uskoisi että värikoodi on sama 

punainen maski.jpg

Laitoin myös puslat vaihteensiirtoon, siinä kun oli välystä aivan tolkuttomasti jopa seiskaksi. Tuossa uudemmassa mallissa on se kaksitankoinen vaihteensiirto ja siellä oli käynyt joku aikoinaan peukaloimassa. Sivusiirron vivuston tukipanta oli vedetty rälläkällä poikki, ilmeisesti että oli saatu irti kun sitä ei kuuluisi tangosta irrottaa. Tein uuden pannan ihan metritavarasta ja kiristin paikoilleen, hyvä tuli. Sivusiirrosta puuttui myös kokonaan holkit, oli vaan todella mahtavat välykset ilman niitä. Pituussuuntaisessa vivussa oli osat tallella, mutta todella kuluneet.
Onneksi tallilla lojui helasarja, nyt kun kaikki on laitettu on vaihteensiirto kuin eri autosta.
Kuvia en tietenkään innoissani taas ottanut, mutta tarina kertokoon

Kirjoittaja hankala » 30.08.2021 16:52

Renkaanvaihtopäivä tuli.
Stellassa oli alla vanhat pinnoitetut talvirenkaat jostain 90-luvulta, oli vähän rengasrikkovaaraa ajaessa ku oli ihan halkeilleet ja kuivat.
Tähän hätään ei ollut muuta kesärengassarjaa kuin tuo joka oli Bellassa alla, se siis laitettiin Stellaan. Bellalla kun nyt ei voi ajaa muutenkaan.

aluvanteilla.jpg

Kyllä se ihmeesti vaikuttaa auton yleisilmeeseen kun on siistit vanteet alla.
Aurauskulmia samalla vähän hifistelin kun tuntui et ei oo ihan just. Omatekoinen laser-mittauslaite toimii edelleen loistavasti 

Kirjoittaja hankala » 02.09.2021 10:48

Nyt se on pintapuolisesti valmis loppu syksyn koetoksiin. Viisivaihteinen laatikko piitää vielä laittaa, kun vaan jaksaisi irrottaa koneen asennusta varten.

kuvattu makasiinilla.jpg
takamerkki puuttuu.jpg

903:seksi kulkee todella reippaasti, joku edellinen omistaja lienee konetta vähän hipelöinyt. Hyvässä iskussa tuntuu olevan vaikka kauan seisoi.

Vielä puuttuu "takapuskurista" tuo fiatin merkki, eikä omista kokoelmista ole löytynyt ehjää.

Muutamia kuviakin tuli autosta otettua
 

13 - Takavuosilta tuttu keula näitä aikoinaan tuli usein vastaan.jpg
08 - Arkista sisustusta siistitään tulevaisuudessa.jpg
09 - Stellan ratissa stressi helpottaa eikä iske ajoraivo.jpg
12 - Sopivat vanteet löytyi Ladasta.jpg

Sisustus vaatii vielä työtä, mutta kyllä Stellan mittariston takana jo viihtyy.
Vanteet on Ladasta, maalattu vain niin etteivät ole enää kaksiväriset. Häivyttää vähän Ladamaisuutta.