Kesä 2020 meni ajellessa huolettomasti, ei pienintäkään ongelmaa. Jos nyt ei laske moottorin alapään laakereiden kolinaa ja todella hidasta öljynpaineen nousua käynnistäessä...

  Moottoriremontti on alkamassa ja nyt tuohon tulee hieman nuorempi pannu, jos sisälmykset osoittautuvat pelastuskelpoisiksi. Siitä remontista lisää kuvia myöhemmin.
  Nyt vain yksi kuva talvitallilta kavereiden kanssa.

a-tallikuva.jpg

Kirjoittaja hankala » 01.03.2021 10:47

Nyt on homma alussa niin että yksi moottori on tuotuna tallille ja alan sitä purkaa atomeiksi, sitten tuon toisen vielä ja puran.
Otan parhaat osat kummastakin ja teen siis yhtähyvän niistä. Molemmat koneet on valitettavasti uudempaa mallia, eli en saa sitä vanhan mallin
korkeampi puristuksista kantta koneeseen, ainakaan aluksi. Mutta tarkoitus on että lohkosta viilletään siivu pois, niin nousee ne puristukset.

Kirjoittaja hankala » 08.03.2021 09:06

Lauantaina tuli haettua tallin nurkkaan paljon hyvää tavaraa.
A112(?) 4-2-1 pakosarja ja putki, kevennetty vauhtipyörä, paineasetelma siihen ja ilmeisesti 850 specialin 2 kurkkuinen weber 30 DIC imusarjalla. Mukaan tarttui myös yhdet täydelliset takavalot kakkoskoppaseen ja sellanenkin on työn alla niin sopi hyvin.
Nyt pitää vaan alkaa purkaa pari moottoria ja koota niistä yksi hyvä perusta.
Lohko ja kansi menee koneistamolle, inhimillisen hintainen paikkakin löytyi. Kansi suoraksi ja lohkosta otetaan 1mm pois samalla kun oikastaan.

  Vauhtipyörästä on sorvattu pois n. 1cm levyinen ja saman syvyinen siivu pois, en osaa sanoa miten tuo määrä vaikuttaa.

kone1.jpg

Moottori-aihio numero 1, tämä ensin paloiksi ja sitten toinen työn alle.