Kirjoittaja RHR » 27.04.2017 18:48

30 vuotta on tullut kaikenlaisia romuja ruuvattua, mutta tänään tuli vasta opeteltua jarruputken tekoa.

17.jpg

Kirjoittaja RHR » 29.04.2017 20:26

Aina välillä löytyy erikoisia ratkaisuja edellisten omistajien jäljiltä. Tästä autosta niitä on löytynyt vähän. Mielenkiintoinen ratkaisu on ollut sisätilan lämmittimen 16mm johdolle kaiverrettu melkein 30mm reikä mikä menee osittain runkopalkin puolelle.

Sitten tunnistus tehtävä. Varastosta tuli tuollainen tehostaja vastaan. Tehostimen omaavia 127 ei ole tontilla käynyt, mutta voisiko tuo olla 128:sta tai Unosta?

18.jpg
18a.jpg

Kirjoittaja RHR » 02.05.2017 20:26

No niin, tumpelo meni katkaisemaan oven lukon takaa nupin, johon tulee avausmekanismin vipu kiinni. Osaakos joku neuvoa kuinka tuon lukko mekanismin sais purettua osan vaihtoa varten? Mieluusti pitäs saman lukon niin ei olisi joka luukkuun eri avaimia.

19.jpg

Kirjoittaja RHR » 16.05.2017 15:36

Eka nurkka "turbotettu". Tietääkö joku onko Turbo Unon banjo pultti lyhyempi kun 127 tai onko jollaim mahdollisuutta mitata Turbo Unon Banjo pultin pituutta? Jää vähän löysälle jarruletku kun laittaa 127 banjo pultilla kiinni.

20.jpg

Kirjoittaja RHR » 17.05.2017 09:53

Tässä vaiheessa taidetaan mennä lyhennys taktiikalla ja katotaan sitten uusiksi jos tekniikan saa joskus päivitettyä. Kummassakin eli pultissa ja satulassa oli 1,25 nousu.

Kirjoittaja RHR » 27.05.2017 17:15

No jarruletkut saa nyt olla nuo, mutta jäädytys puolen letkut pitäs kyllä tilata uudet.

Turvavöitä meinasin taakse tänään viritellä mutta jäi mysteeriksi mihinkä tuo latassa oleva reikä on tarkoitettu? Vasemmassa reunassa oleva pultti tulee takapaneelissa olevaan kierteeseen, mutta tuolle reiälle en keksinyt käytöä. Tässä autossa ei vöitä alunperin ole ollut ja noi on irtokamana ostettu.

21.jpg

Kirjoittaja RHR » 22.04.2018 20:13

Hiljaasta on ollut. Nyt otettu viimeinen nurkka kunnostuksen alle alustan ja jarrujen osalta, josko sitten pääsis laittamaan tankkia takaisin ja konetta käynnistelemään. Meinäs olla vähän tiukassa tolppa kiinni, mutta kyllä se väkivallalla irtosi. Alapallolle pitää varmaan antaa vähän lämpöä että sen saa irtoamaan.

22.jpg

Kirjoittaja RHR » 06.05.2018 19:16

Vielä jarruletku kiinni ja sitten pääsis ilmaamaan jarrut.

23.jpg

Kirjoittaja RHR » 15.05.2018 20:28

Jotain saatu eteenpäin ja sitten otettu askeleita taaksepäin. Pyörät taitaa just mennä korilinjan sisälle hyväksyttävästi. Takaa jarrupaineen säädintä vaihtaessa edestä tuleva jarruputki katkes. Parempi että katkes tallin lattialla kun rupes liikenteessä vuotamaan.Tuo vaan kulkee ohjaamossa sisällä, eli nyt pitää sisustaa purkaa että saa uuden putken asennettua.

24.jpg
24a.jpg