top of page

Kirjoittaja RHR » 13.05.2014 19:39

Kaasaria säädetty ja nyt kone käy jo niin kauan että öljynpaine valo sammuu, mutta ei se paljoa siitä pitempään käy. Bensaa tuntuu "tupsahtelevan" kurkussa ja aika neste pitoista tavaraa tuntuu tulevan pakoputkestakin ulos. Jatketaan säätö harjoituksia, jos kultainen keskitie jostain löytyis.

Vanteet kävin pyöräyttämässä koneessa ja suorat oli, jopa oiottu yksilö. Nyt seuraavaksi puhallukseen ja väriä pintaan.

Kirjoittaja RHR » 30.07.2014 21:18

Melkein vuosi väännetty käynnin kanssa. Tänään rupes jo käymään vähän pitempään, mutta ei vieläkään kunnolla, eli säätäminen jatkuu. Tankin irroitus myös aloitettu ja jotain sisustan osia kunnosteltu ja uusittu.

Kirjoittaja RHR » 31.08.2014 20:02

Puskurit puhallettu ja pohjamaalattu. Pintoja pitäs ruveta siloittelemaan. Oli etupuskuri yllättävän "rupinen".

Löytyykö puskurin kiinnityspultteja jostain?

10.jpg

Kirjoittaja RHR » 20.02.2015 20:21

Hissukseen täälläkin projekti etenee. Auto saatiin viime kesänä käynti kuntoon. Tankki pitäisi vielä paikata, jarrut tehdä.Tänään tuli jo ekoissa viesteissä mainittu ovi otettua irti ja aloitettua saranatapin vaihto toimenpiteen ihmettely. Ilmeisesti oli alemman saranan tappi katkennut. Vinkkejä otetaan vastaan kuinka vanhan tapin sais nätisti irti.

Kirjoittaja RHR » 25.03.2015 20:43

Taakse tuli hommattua vyöt jo jokunen aika sitten ja nyt rupesin niitä asentelemaan. Toinen vyö oli kelautunut sisälle eikä millään suostunut purkautumaan enää.

Kirjoittaja RHR » 26.03.2015 07:44

Ei ole "liian täynnä" kun vyö kelan ympärillä on joka puolella vapaata tilaa eli ei siitä avautuminen ahdista. Joku mekaaninen lukko siellä kai on mikä tuon vedon eston tekee normaali tilassakin. Nyt pitäs vaan keksiä miten sen sais vapautettua.

Kirjoittaja RHR » 17.04.2015 20:20

Takaa verhoilut purettu, mutta eipä löytynytkään turvavyön kelojen paikkoja.

Kirjoittaja RHR » 05.05.2015 12:07

Tankki sen verran heikossa kunnossa,että laitoin projejtin nopeuttamiseksi osto ilmoituksen tankista,jos joltain löytyis jouten. Kyllä tuosta omastakin vielä tankin tekis, mutta koitetaan nyt tätä konstia jos sais tekniikan tuolta osin valmiiksi

Kirjoittaja RHR » 18.07.2015 20:55

Hitaasti projekti etenee. Sarantappi saatiin vihdoin vaihdettua ja ovi takaisin paikalleen. Nyt pitäs jostain löytää sisäkahvan kiinnitysruuvien muovipalat oveen. Oli ne pienet sivuilla olevat kielet kummastakin katkennut. Jostain tarvis uudet keksiä.Nippelit sivuillakaan ei oikein oikeanlaisia ole tarjolla.

Kojetaulua kans ihmetelty eteenpäin niin mitäs katkaisijoita tuossa ratin vasemmalla puolella pitäs olla? Nyt pari korvattu tarvikemallin "viiksi" hirviöillä ja niiden tilalle pitäs kans löytää alkuperäiset.

Alustaan tuli haettua tänään uudet pyörän laakerit ja läjä jarruosia. Saas nähdä koska noita ehtii ruuvailla alle.

Kirjoittaja RHR » 25.07.2015 16:58

Aika lentää . . . puolitoistavuotta sitten on ollut tuosta etu jarru setistä kuvat. No nyt on satulat hiekkapuhallettuna. Ekan kerran tuli tuotakin asiaa harrastettua ja menihän siinäkin se yli puolivuotta että sai kaikki puhallettua. Projektin etenemis vauhti on siis päätä huimaavaa. Jos huomenna sais satulat maaliin ja sitten vois ruveta sovittelemaan kuinka nuo jarrut saa mahtumaan seiskan napaan.

11.jpg

Kirjoittaja RHR » 26.07.2015 02:23

14" apilat tulossa alle.

13" orgikset kyllö tarkoitus pitää talvisäilytys pyörinä,mutta jos ei mahdu niin sit isommat alle.

Kirjoittaja RHR » 02.08.2015 15:39

Kyllä tekniikka päivitystä on vähän kaavailtu ja siltä pohjalta jarrut päivitetään jo tässä vaiheessa. Muuten tavoite saada ensiksi alkuperäisellä tekniikalla kilpiin ja sen jälkeen katsellaan mitä tekniikan osalta keksitään.

Jarrusatulat on saaanut uuden maalin päälle.Josko ens viikon aikana saisi kasaan päin ja sitten kiinnittelemän tolppiin paikoilleen.

Kirjoittaja RHR » 27.10.2015 21:12

Ja projektin etenemä vauhti senkun hidastuu.

Tuli hommattua koiranpentu (1,5 vuotta maltettiin olla ilman) ja nyt seuraava 1,5 vuotta menee sen kouluttamiseen ; )

Vähän on kuitenkin seiskallekin ehtinyt tehdä. Koivusalon "laanilta" hommattu aurinko lippa tuli ruuvattua kiinni, mutta kuinkas päin nuo alunperin kuuluu? Tasaiset reunat ulos päin vai peiliin päin? Toiset reunathan on vähän tuollaiset pyöristetyt/viistetyt.

Kirjoittaja RHR » 17.05.2016 11:30

Tankki kävi puhalliutuksessa.

Ennen ja jälkeen kuvat.

12a.jpg
12.jpg

Kirjoittaja RHR » 20.05.2016 05:01

Sillanpää Kurikassa puhalsi. Vähän jännitti kans mitä tuosta jää jäljelle, mutta ei ole nyt kun yks vähän epäilyttävä kohta mitä on joku joskus ennemmin jo paikkaillut, tosin vuoto testiä ei ole vielä tehty eli sen jälkeen voi olla eri fiilis.

Kirjoittaja RHR » 23.06.2016 07:25

Projekti etenee niin hurjaa vauhtia että tuli vuokrattua pyöreiden juhlimiseen tämmöinen kampe AutoGlym ralliin. Eka ralli ko.autolle ja kuskillekin 1-ohjaajana.

13.jpg

V1600. 31.12.2015 passitettu. Kemoran asfaltti sprintti vasta ajettu. Koitetaan edetä reitin mukaisesti. Yllättävän helppo ajettava.

Kirjoittaja RHR » 25.07.2016 20:50

No niin väli projekti palautettu eikä tarvinnut kisan jälkeen paljoa paikkaillakkaan, helppoa harrastamista ; )

Tänään ehti seiskan takajarruja purkaa ja jarrukilvet on aika toivottomassa kunnossa. Löytyyköhän näitä mistään uutena?

Nuosta vois saada vielä ehkä elvytettyä, mutta mikä on tuon ulomman pellin tarkoitus?n Kerääkö rumpujen sisälle liikaa likaa jos jättääne pois? Hiekkapuhalluksen jälkeen noista ei kyllä taida olla mitään jäljellä.

14.jpg

Kirjoittaja RHR » 13.08.2016 19:52

Puhalluksen ja maalauksen jälkeen näyttää tältä. Nyt sais ruveta takapäätä kasaamaan takas.

15.jpg

Kirjoittaja RHR » 19.04.2017 13:35

Eipä se ihme ole tällä vauhdilla että projekti oli valahtanut jo toiselle sivulle, no jos nyt saatais ryhti liike ja loppu rutistus aikaiseksi. 3v3kk "uurastamisen" jälkeen on Turbo Unon etusatulat kunnostettu ja nipussa uusilla osilla.

Viime päivityksen jälkeen on toisen takanurkan jarrut ja navat kasattu uusilla osilla. Nyt odotellaan eteen vielä iskareita jotta senkin sais nippuun. Sitten vois harrastaa köyhien huveja ja kääntää auto työntämällä toisinpäin talliin niin sais toisenkin puolen jarrut läpikäytyä. Tankki vielä irrallaan eli sekin pitäis viimeistellä ja laittaa kiinni niin vois ruveta käynnistelemään.

16.jpg
bottom of page