top of page

Kirjoittaja RHR » 13.12.2013 16:40

Työt haittaa harrastuksia (lue ei aikaa), mutta eilen onneksi ehti jo vaihtaa uudet öljyt ja öljyn suodattimen. Myös virranjakajankansi, pyörijä ja tulpan johdot tuli vaihdettua uudempiin. Pitää varmaan vielä tulpatkin vaihtaa. Sitten sais ruveta ihmettelemään polttoaine puolta. Käynnistys kokeilut ajattelin tehdä väliaikaisella tankilla, ja sitten myöhemmin ihmetellä nuota alkupäräisen tankin tulo ja paluu putkia.

Kirjoittaja RHR » 27.12.2013 21:14

Tulpat vaihdettu ja uusi akku hankittu. Ehtisköhän sitä tämän vuoden puolella vielä kokeilla josko suostuis lähtemään käyntiin.

Kirjoittaja RHR » 29.12.2013 21:02

Ensimmäiset käynnistyskokeilut tehty. Kone pyörii komeasti ja bensaakin kone saa. Kipinä vain on jossain hukassa, mutta ei oikein tiedä missä. Kokeilin jo toista varastosta löytyvää puolaakin mutta ei auttanut. Jatketaan kadonneen kipinän metsästystä . . .kunhan akkuun taas saa ladattua sen verran virtaa että jaksaa pyörittää uusia käynnistys kokeiluja.

Kirjoittaja RHR » 31.12.2013 12:24

Lähtipä vielä tämän vuoden puolella kone käyntiin,eikä mennyt edes viimeisille tunneille. Konkan vaihto auttoi. Ei kyllä käy kun. pienen hetken. Sammuu kun antaa kaasua, eikä jaksa tyhjäkäynnilläkään koviin pitkään käydä. Pitää varmaan kaasari putsailla?

Kirjoittaja RHR » 01.01.2014 20:41

Kaippa tuon kaasarin putsailla vois. Myös yksi vanne vaatisi vähän oikaisua.

5.jpg
5a.jpg

Kirjoittaja RHR » 26.01.2014 21:56

Kaasari paloina ja odottaa kiikutusta pesijälle. Josko ens viikolla ehtis viedä.

Tästä läjästä pitäs ruveta jarruja kunnostelemaan/kasailemaan.

6.jpg

Kirjoittaja RHR » 27.01.2014 19:38

Aikoinansa tullu jemmattua varastoon Turbo Unon jarrut . . . eiköhän noilla pitäisi saada 903 vauhti rauhaantumaan

Kirjoittaja RHR » 02.03.2014 18:07

Hiljaa projekti edistyy, mutta vähän kerrallaan.

Kaasari tuli pesusta, mutta odottaa kasausta.

Projekti piti mennä tekniikka edellä, mutta rupeaa estetiikan kukkakin puhkeamaan. Uusi ratti tuli laitettua ja kuten kuvasta näkyy konepellillä odottaa ehjä kojelauta asennusta.

Pari iltaa tässä välissä on pyörähtänyt Historic Fiatin kimpussa ja tavoitekin tuli saavutettua eli Laihialla päästiin maaliin asti. Oli kuljettajalle eka ralli.

7.jpg

Kirjoittaja RHR » 04.03.2014 08:00

Myyjän tietojen mukaan on juurikin TC Ritmosta.

Istuu muuten hyviin,mutta keskiön suoja on hieman neliömäinen eikä aivan istu nätisti seiskan pyöreään ohjaus pylvääseen. Tuonhan Sais vaihdettua kun vaan löytyis pyöreä keskiö. Myös vähän muutenkin pitää rattia kunnostaa,mutta pakko oli sovittaa ja fiilistellä.

Kirjoittaja RHR » 05.03.2014 19:12

24.5 näyttäis olevan harrasteajoneuvo kokoontuminen Ylistarossa,mutta ei taida tällä haaveilu tahdilla saada seiskaa sinne valmiiksi.

Ratin tyyliin sopiva vaihdekepin nuppi olis hakusessa kans.

Kirjoittaja RHR » 07.03.2014 20:32

Härän sarvet vielä hukassa, mutta kaasari on pesty ja takasin kasas. Jos vielä viikonlopun aikana ehtis kokeilla onko käynti parantunut putsailun myötä

8.jpg

Kirjoittaja RHR » 10.03.2014 10:35

Putsailtu kaasari kiinni, mutta käynti ei parantunut vieläkään. Eli käynnistyy,mutta ei pysy käynnissä. Tuntuu kun ei vieläkään saisi kunnolla menolientä.

Kirjoittaja RHR » 11.03.2014 07:30

Solenoidista en tiedä,mutta bensa linjat Pitäs olla puhtaat,ainakaan suodattimeen ei tuu enää sotkua. Vielä käytössä edellisen omistajan "aputankki" konehuoneessa.

Kirjoittaja RHR » 04.05.2014 20:07

Paljoa ei ole tämä projekti edennyt, tänään kuitenkin tuli vähän annettua lämpöhoitoa.

Kierossa ollut vanne oikaistu. Lähtö tilanteessa oli vajaa 3mm heitto, mutta kyllä se siitä lämmöllä ja lekalla oikeni pikkuhiljaa.

Myös mittariston etulevy tuli suoristettua vaikka suorakin on jo maakunnassa hankittuna.

Kone ei vieläkään käy, mutta eipä noita säätöjäkään ole ehtinyt tarkistamaan.

Sisustasta tuli penkin päälliset riisuttua pois ja aika moisella kosteus täplällä on alkuperäiset penkit. Taka penkit varmasti saa pestyä, mutta eteen vois etsiä jotain korvaavaa.

9.jpg
9a.jpg
bottom of page