Kirjoittaja hankala » 10.04.2024 12:14
Vetoakselin kanssa touhutessa tuli mieleen että autoon taitaa olla laitettu sittenkin vanhemman mallin "tiheä" laatikko, Fiorinossa oli myös.
Vetoakselit nimittäin ovat 25mm ja pitäisi olla 23mm, myös sisäkumina on pussimallinen kumi, kun yleensä näissä on se toinen kumi joka vähän muistuttaa sitä ulkopään kumia, mikä sen nimi sitten onkin.
Selittäisi sen miksi tuo tuntuu niin pirteältä Bellan jälkeen, Bellaan kun laitoin uudemman "harvan" laatikon jo heti alussa ettei se niin huutaisi maantiellä. Stellaan ei niin pahasti huuto kuulu, kun siinä on sentään jonkinlaista äänieristystä jo olemassa.
Kirjoittaja hankala » 11.04.2024 16:00
Taas päivitystä tähän:
Oikeanpuolen etukulmassa olikin vähän enempi työtä kuin pelkkä jarrulevyn ja palojen vaihto.
Piti hieman putsailla ruosteisempia osia enemänkin ja alatukivarren kumit piti vaihtaa, siellä oli käynyt joku kotiseppä ennen minua.
Olipa päätetty laittaa lisää kumia tuonne väliin. Ei toiminut hyvin alkuperäisten, vanhojen ja kivettyneiden kumien kanssa.
On siinä uudella ja vanhalla oma eronsa ja toinen on vielä joustavakin, toinen kiveä.
Nyt harmittaa kun en vasemmalle puolelle laittanut uusia samalla kun se oli auki. Siellä kumit vaikutti olevan aika mallissaan, mutta takuulla ne on jo kivettyneet jos olisi tarkemmin ajatellut. Voipi olla että on pakko purkaa uudestaan se kulma. OCD vaatii.
Tuolla saatiin ainakin viisi hevosvoimaa lisää!
Kirjoittaja hankala » 20.04.2024 08:17
Katsastuksessa tuli tässä käytyä... Hemmetti jäi nyt sitten oikeasta etupyöränlaakerista kiinni leima
Kaikki oli muuten kunnossa, ei huomauttamista mistään, mutta se laakeri.
Pitää taas lähteä velipojan pajalle prässäämään se kun ei omaa prässiä nyt ole. Tai on prässi, mutten ole vielä hakenut sitä kotiin edellisestä kodistaan.
Laakereita on kyllä varastossa ja itse tein työkalun laakerin lukituksen avaamiseenkin
Karu työkalu, mutta toimi loistavasti. Työkalun muotoilu on täysin sattumaa, jota en tehdessä edes tajunnut :D
Kirjoittaja hankala » 23.04.2024 07:45
Työkalu toimi oikein hyvin.
Olihan muuten todella tiukassa vanha mutteri!
Nyt on siis pyöränlaakeri vaihdettu, nyt pitäisi sitten purkaa auto ja laittaa uusi olka paikoilleen.
Sitten pääseekin lopulta sen leimankin hakemaan.
Uutena harmina lämppärin puhallin lakkasi toimimasta kokonaan. Se on ollut kyllä huoltolistalla koska piti aika pahaa ääntä, nyt ei enää pidä.
Kirjoittaja hankala » 29.04.2024 12:32
Nyt se on leimassa taas kaksi vuotta!
Kirjoittaja hankala » 01.05.2024 09:14
Kojelaudan sisälmyksiä tutkimassa:
Piti asentaa kierroslukumittari, volttimittari ja korjata pitkien merkkivalo. Lopulta homma typistyi pelkkään volttimittariin.
Kierroslukumittari oli juuri hiukan liian iso tuohon kojelaudan päätyyn kun ovi on kiinni, eli meni pienemmän hankinnaksi. En tavallaan ole hirveän pahoillani, koska pienempi sen piti alunperin ollakkin. Tuon 70mm sai vaan halvemmalla kuin 52mm niin ostin pihiyksissäni isomman.
Pitkien merkkivalon kuolinsyy ei selvinnyt, pikaisessa tutkimuksessa ilmeni ettei sähkö kulje perille asti lampulle. Jossain vaiheessa pitää selvittää mihin kohtaan matkalla se sitten jää.
Penkit vaihdoin myös, pitkään ne jo olivatkin listalla. 100A:n penkit on hyväksi havaittu ja mahtuvat paikalleen juuri sopivasti, siis niillä mennään taas.
Kirjoittaja hankala » 15.05.2024 10:13
Käytin renkaat tasapainottamassa.