Kirjoittaja hankala » 18.06.2017 21:19

Projekti jatkuu vähitellen, nyt kesällä pitää keskittyä ajelemiseen kun auto toimii 

Virranjakaja tuli vaihdettua, kun se vähän aiheutti harmia Kalajoen reissulla. Nyt toimii hyvin ja on ilo ajaa.
Korin virheisiin paneudutaan sitten taas kun tallikausi alkaa syksyllä

Kirjoittaja hankala » 06.03.2018 18:05

Tänään kävin pitkästä aikaa "talvitallilla" katsomassa autoa ja hyvinhän se siellä talvehtii.
Loppukesän ja syksyn ajot meni hienosti, ei mitään ongelmia tekniikassa, kun se on hyvin tehty niin se toimii 
Ei päässyt korin kunnostukseen vielä tänä(kään) talvena, talouspolitiikka haittaa harrastuksia ja on muutenkin ollut aika kiireinen talvi.
Ensi kesän saa ehkä levätä ja päästä jopa pinnan kunnostukseen, suunnitteilla on Stella ensikesän ajoihin, mutta kaikki on vielä aika auki, voi olla että Bella kuljettaa taas kesällä.

Kirjoittaja hankala » 05.04.2018 15:04

Nyt on auto haettu talvisäilöstä ja kevään merkkejä on ilmassa, öljy jo vaihtuu ja keväthuoltoa tehdään.

öljynvaihto.jpg

Kirjoittaja hankala » 03.05.2018 12:07

Projekti on taas käynnissä.
Pieniä pintaruosteen korjauksia on tehty. Sain hyvää maalia haalistuneelle pinnalle, kun värinlukulaitteella ottivat auton kyljestä värin, oli joku citroenin 70-luvun väri lähin.

Tässä malliksi esimerkki yhdestä "pienestä pintaruosteesta" kuskin ovessa...

ruosteet_kylki.jpg

Kunnostuksen työvaiheista ei kuvia olekkaan, mutta lopputulos on säällinen. Väri on juurikin kohdallaan vaikka koko auto on ihan haalistunut

valmis kylki.jpg

Nyt on työn alla vaihteisto. Alkaa vanhasta olla ilmeisesti synkrot lopussa kun vaihteet menee päälle todella tahmeasti, eli pannaan koko loota vaihtoon. Laitetaan samalla uudemman mallin laatikko, niin saa harvemman perän ja maantiellä vähän ajo tulee mukavammaksi kun ei huuda kone niin hulluna.Vetarit jo laitettiinkin uudet, uudet nivelet ja kumit. Samitekee toimitti sisäpään kumit nopeasti ja edullisesti, loistava kauppa, jatkossa olen varmasti asiakas kun osia tarvitaan.

7-vetari.jpg

Kirjoittaja hankala » 07.05.2018 05:18

Vaihteiston vaihto alkoi nostamalla pois koko kone ja vaihteisto yhdessä. Helpompi laittaa jakoketju samalla, ynnä jäähdyttimen takaa paljastui melkoinen ruostereikä joka on mukavampi paikata tyhjässä konehuoneessa

Kyllä vaatii kenkälusikkaa että mahtuu nousemaan pannuhuoneesta, mutta niin se on sieltä ennenkin tullut

2 - irtomoottori.jpg

Ruostetta on pesiytynyt ikävästi...

1 - reikä.jpg

Jakoketju olikin jo todella loppu, oli venynyt niin paljon että yletti ottamaan koteloonsa kiinni, ei ihme että ääni oli sen mukainen

3 - jakokotelo.jpg