Kirjoittaja RHR » 29.04.2021 07:49
Toissa päivänä tuli Fiatti otettua takaisin liikenteeseen. Talven aikana tuli kaasaria tiivistettyä ja takarenkaita on nyt siirreetty 4mm eteenpäin ja taakse laitettu uudet iskarit. Vieläkin tuntuu osuvan kaariin, mutta ei niin pahasti kun viime kesänä. Vähän pitäs vielä säätöä tehdä koneelle ja uudet öljyt vaihtaa koneeseen. Yhtään ei kyllä yllättänyt että jo nyt yhden kesän ja talven jälkeen öljyä vähän jostain nokottaa.
Toivottavasti kesän saa nauttia ajeluista ilman turhaa ruuvaamista. Sitä tarvetta varten tuli pari viikkoa sitten haettua musta 127:ka, mutta kerrotaan siitä sitten myöhemmin lisää kun päästään kunnolla autoa ruuvailemaan.
Kirjoittaja RHR » 29.04.2021 13:49
Turhia kursailematta otin tukivarressa olevasta holkista rälläkällä navan etupuolelta 4mm pois ja lisäsin takapuolelle saman verran prikkoja. pari milliä sinne jäi vielä varaa siirtää, eli suosiolla siirtäisin ainakin sen 6mm. Mulla tosin oli tuo pyörä takakaaressa niin kiinni että sinne ei takapuolelle meinannut sormi mahtua väliin. Nyt mahtuu puolitoista sormea.
Kirjoittaja RHR » 18.05.2021 07:47
Kyrönjoki tulvii ....
... eikun seiskan tiivisteet vähän falskaa sateella kun on ulkosäilytyksessä. Haastavin paikka tuntuu olevan saada tiiviiksi ovista veivi-ikkunoiden alareunaa. Onko tätä lasia vasten tulevaa listaa saatavilla mistään tai oletko jostain muista autoista onnistuneesti soveltaneet omaan seiskaanne? Mitä selailin niin Panda tais olla lähin mihin kyseistä listaa oli saatavilla.
Kirjoittaja RHR » 18.05.2021 10:36
Joo nuo muovikalvot sieltä puuttu kans ovista . . . milläs liimalla ootte niitä kiinnitellyt? nykyautoissahan ne on vähän sellaista tarttuvana pysyvää materiaalia että muovin saa uudestaan takaisin kiinnikin.
Pitääpä katsella mitä Korjalta löytyy. Kyllä vähän parempi kuntoiset listat varmasti vähentäisi veden sisälle valumista. Tiiviiksi tosiaan noita ei taida saadakaan.
Tyhjäkäynnin suutin päivitetty nyt 45sta 50ksi. Aivan kun olis tyhjäkäynti vähän parantunut, tosin pihas vaan ehdin käytellä.
Vielä pitää takapään camberin kanssa taiteilla. Ei oo vielä pahat, mutta jonkun verran jo nykyisellä madalluksella camberia on.
Kirjoittaja RHR » 23.06.2021 16:02
No niin nyt se 2018 kemiallisella metallilla paikattu tankki rupes taas vuotamaan, eli sen 3 vuotta kesti. Ehjiä tankkeja ei oikein tunnu olevan tarjolla, eli vissiin tehdään sama paikkaus ja pidetään sormet ristis seuraavat kolme vuotta.
Kirjoittaja RHR » 27.05.2022 15:56
Kokeiltiin vähän kehittyneempää paikkaa tankkiin tällä kertaa, eli alle laitettiin kemiallinen liima ja päälle kemiallinen metalli. Jos toi liima tukkis paremmin pienet reiät. Myös kaikki bensaletku piti päivittää uusiin kun ei nostanut tankilta koneelle bensaa imuletkun vuotaessa. Katsastus pitäs hoitaa ennen juhannusta.
Toivottavasti keli suosii huomenna Ylistaron Aseman harrasteajoneuvot & rompetori tapahtumassa.
Kirjoittaja RHR » 31.05.2022 11:52
Olihan siellä Ylistarossa muitakin Fiatteja vaikka keli ei ihan suosinutkaan.
Seuraavaksi pitäs mennä tapaamaan katsastaja setää, mutta on nyt joku mystinen ongelma lähivaloissa, mikä ei tunnu ratkeavan.
Eli joskus valot tulee ihan normaalisti päälle katkaisijasta. Joskus pitää ajella palan matkaa ja valot herää sitten vasta. Toisinaan eivät syty ollenkaan. Maadoitukset ja sulakkeet on käyty läpi. Myös toista valokatkaisijaa kokeiltu eikä autanut. Pitkät ja huomiovalot pelaa OK. Onko kokemuksia mistä lähteä seuraavaksi vikaa etsimään?
Kirjoittaja RHR » 05.06.2022 09:03
Kyllä se tuosta viiksipaketista varmaan johtuu. Eilen kun oltiin lähdössä ilta-ajelulle niin pihassa rattia käännelleessä näkyi toisen auton kyljestä kuinka valot syttyi ja sammui aina tietyssä vaiheessa ratin asenoa.
Kirjoittaja RHR » 22.06.2022 09:24
Ja leimahan sieltä tuli
Nyt saa taas parivuotta rauhassa laitella auto kuntoon. 1250km oli tullut ajettua viime katsastuksen jälkeen. Ei paljoa, mutta toisaalta auto jäi viime kesänä jo juhannukselta seisomaan tankin vuotamisen takia. Kehoitus tuli säätää moottoria käymään rikkaammalla, nyt kuulemma liian laihalla. Valoista ei ollut mitään puhetta, mutta kyllä tuo viiksi paketti pitää uusia, eikä tuo relekään varmaan pahitteeksi olisi. Tiivistämistä on kans pakko jatkaa kun vettä uittaa sadepäivinä sisälle. Se se taitaa jäädä talvelle, koska tuulilasin ja takalasin reunukset meinaa vähän falskata.
Kirjoittaja RHR » 22.04.2023 19:08
Seiska otettu liikenteeseen ja hyvin lähti kaikki toimimaan. 55168km on nyt mittarissa.
Aivan ilman vahinkoja ei kuitenkaan selvitty. Lapualla tuli käytyä ja kaverin pihasta peruttaessa taka pyörä otti kaareen kiinni ja taittoi nyt kaaren ulos. Eteenpäin mennessähän tuo pyörä tahtoo montuissa hilppoa, mutta silloin ei tapahdu muuta. Nyt kun pyörimis suunta oli toinen niin jälki oli rumempaa. Pitää jotain tuonne takapäähän keksiä jäykisteeksi ettei aivan joka montus hilppaa.
Maski tuli kans päivitettyä uuden ajokauden kunniaksi. Kuva olis kiva, mutten oo nyt jaksanut selvittää mikä olis helpoin paikka niitä tänne liitellä.
Ai niin ja viime kesän valovaiva ei ole korjaantunut itsestään. Pari viiksi pakettia oln tallissa. Pitäs vissiin saada aikaiseksi vaihtaa.
Kirjoittaja RHR » 29.05.2023 08:25
Lauantaina käytiin Ylistarossa pyörähtämässä harrasteajoneuvo tapahtumassa. Paikalla oli ihan kiitettävästi autoja ja Fiat tai olla yks valta merkeistä. Peräjulkkaa kun ajeltiin niin viereen pysäköitiin Sedicivalvole1 Fiat 127 Verde Brillante.
Kirjoittaja RHR » 02.05.2024 09:00
Pääsipäs tämäkin sitten kuitenkin eilen illalla vielä pienelle vappu ajelulle. Talven maannut pihalla hangessa. Akku latauksesta noukille ja ekalla startilla käyntiin. Ei taitaisi moni nyky auto taipua samaan. Mittarissa on nyt 56027 km.
Katsastus pitäs hoitaa parin kuukauden sisällä. Siihen mennessä pitäs jostain loihtia talven aikana hävinnyt käsijarru takas sekä tuo valo ongelma saada ratkaistua, tai kai se on lähinnä ehtiä asentamaan tuo relepaketti joka jo tallissa odottelemassa.
Kirjoittaja RHR » 03.05.2024 15:52
Hyvin meni relepaketin asennus putkeen. Nyt on oikealla kaikki valot kunnossa ja vasemmalla ei pala mikään. Taitaa pitää käydä polttimo kaupassa ja kokeilla uudestaan.
Kirjoittaja RHR » 20.05.2024 07:13
Ei auttanut relepaketti valo ongelmaan. Edelleenkin Ratin ollessa suorassa valot sammuu ja syttyy taas palamaan kun kääntää vähän suuntaa tai toiseen. Olisko siellä viiksi paketissa kuitenkin jotain yhdistymisen häikkää. Paria eri pakettia jo kokeiltu mutta kun ei meinaa löytyä yhtäön mikä olis samanlaisilla liitynnöillä. Mulla kiinni olevassa kolme isompaa liitintä ja sitten yks yksinäinen piuha.
Kirjoittaja RHR » 12.06.2024 20:37
Katkos löytyi virtalukon johtosarjasta. Oli vähän johdot jo lämmennytkin. Korjauksen jälkeen valot jo paloi osittain paremmin. Viiksi pakettissa vielä pieni yhdistys ongelma johon pitäs ratkaisu keksiä. Nyt klemmarilla paketti kiristetty niin että valot toimii. Uutta viiksipakettiakin sovitin, mutta oli johdotuksiltaan täysin erilainen vaikka seiskan paketti onkin.
Lauantaina sitten ekaa kertaa 127 Summer Specialiin
Kirjoittaja RHR » 03.07.2024 14:54
Hyvin oli 127 Summer Specialissa ja omakin auto toimi moitteetta.
Ennen juhannusta tuli käytyä konttorilla ja leima tuli. Viime katsastuksen jälkeen kilometrejä oli tullut 1867.
Tästä on hyvä jatkaa loppukesän ajeluihin. Harmittavasti Kannuksen kokoontuminen meni työesteiden takia ohi.