
Kirjoittaja hankala » 27.01.2017 14:19
Nyt on ollut seiska hetken talvilevossa, pahasti ollu muita kiireitä.
Mutta mutta! Tänään kävi paikallislehden toimittaja ottamassa autosta ja (valitettavasti) myös omistajasta kuvat ja tehdään juttua lehteen+nettiin seiska-harrastuksesta
Kuulemma on aina kiinnostavaa juttua, kun on paikallisia ihmisiä ja niiden harrastuksia. Varsinkin kun tämäkin hörhö on vienyt pakkomielteensä niin pitkälle että tontilla makaa 12 seiskaa ja edelleen lisää tulee kun sopivia osuu kohdalle
Mutta autoon itseensä liittyen, eilen tuli lopulta kylkilistat jotka tilasin korvaamaan rikkoontuneet alkuperäiset. Ei ole ihan sellaiset kuin kuvittelin, mutta saavat kelvata, tarkoitus on repiä ne kuitenkin pois ensi talvena kun auto (toivottavasti) saadaan maaliin.
Tässä tilanne tänään: (siis listat ei ole vielä paikallaan

Kirjoittaja hankala » 31.01.2017 12:03
pientä edistystä on taas tapahtunut:
Vaihteensiirtäjiä tutkin kun oli seiskamaisen isot välykset kepissä, mutta syyksi selvisikin sitten se että keppi oli irtoamassa lattiasta, yksi kiinnitysruuvi jäljellä ja sekin löysällä
Samalla kun kepin kanssa häärin niin tein myös "vaihdevälinlyhentäjän", eli pidensin keppiä vähän, n. 2cm, pallon alta alapäästä. Auttoi, nyt on seiskaksi tosi tarkat vaihteet.
Kuvia en innoissani huomannut ottaa pidennystyöstä, valitettavasti.
Vähän kerrallaan mennään eteenpäin
Kirjoittaja hankala » 01.02.2017 11:17
"Hienojen" kiinalaisten koristelistojen asennus meni pieleen. Tilasin 15 metriä listaa ja siitä leikkasin reilun pätkän toista kylkeä varten, niin huomasin että listaa onkin vain 5 metriä. Nyt se ei sitten riitä enää toiseen kylkeen
Tarkastin tilauksen ja siinä oli kyllä sanottu että listaa on 14.8 metriä tasan, valitusviestiä myyjälle vaan. Vaikka mahdollisesti lähettäisivätkin lisää, niin tämän edellisenkin kesti tulla 2,5 kuukautta... Taitaa olla aika nöyrtyä ja ostaa suomesta vaan, vaikka on triplasti kalliimpaa.
Kirjoittaja hankala » 04.03.2017 18:29
Projekti on ollut tauolla muiden kiireiden takia, mutta tulivat lopulta kiinasta kylkilistat ja pakkohan ne oli paikalle laittaa

Eivät ole oikein sellaiset kuin olin mielessäni kuvitellut, mutta tuollaiset tilasin ja tuollaiset sain. Saavat nyt kelvata tämän kesän,
ensitalvena toivottavasti saa auton pintakunnostukseen ja maalaukseen. Silloin toivottavasti on jo löytynyt alkuperäisen tyyliset listat laittaa kylkiin.
Kirjoittaja hankala » 27.03.2017 14:56
Pientä hiplailua on taas tullut tehtyä. Joku edellisistä omistajista oli nähnyt tarpeelliseksi katkoa molemmat lämmityslaitteen vaijerit pois, niiden uusimisessa vierähti tovi
ja samalla kävi ilmi että lämppärin kenno vuotaa, sekin siis uusiksi.
Lämmityslaite on nyt kolmen eri korimallin autojen osista kasattu toimivaksi, runkokotelo on alkuperäinen mk1, vivusto ja vaijerit on mk2 ja puhallin stellasta toimii.
Renkaat ostin uudet, vanhat olivat jo tosi vanhat ja vuotavat. Vanteiksi löysin Ladan alut, alkuperäisiä fiatin vanteita odotellessa siis.
Vanteet on olemassa, mutta niistä pitäisi otta pois vanhat renkaat ja viedä hiekkapuhallettavaksi + maaliin, näillä näkymin on ensi talven hommia.

Myös penkit meni vaihtoon, mukavuuden nimissä. Vanhoista oli rungot jo huonot ja ovat hiukan turhan korkeat pitkälle kuskille, uudet löysin -78 sata-amppeerisesta. Vain kiskot piti vaihtaa, leveys oli kuin tehty seiskaan.

Kirjoittaja hankala » 11.04.2017 10:52
Kesäkausi on alkanut ja auto tuntuu toimivan hienosti