Kirjoittaja hankala » 19.10.2016 16:00

Pari päivää käyttöautona ilman ongelmia 

Pientä hypistelyä on tullut taas tehtyä. Ovitiivisteet olivat kutistuneet paljon, eivät yltäneet kulmista enää paikalleen joten tuulta ja meteliä tuli sisään kokolailla. Uudet tiivisteet paikalleen ja ongelma ratkaistu.
Vaihdoin myös ratin hieman pienempään ja paksumpikehäiseen. Luisin ratti löytyi toisesta seiskasta ja on aikalailla aikakauden kamaa.

Aurauskulmat tuli säädettyä myös ja kulun vakaus on nyt suorastaan yllättävän hyvä.

Kirjoittaja hankala » 22.10.2016 16:22

Tänään tuli tontille tuotua yksi seiska lisää, vm.-78. Tuosta piti ottamani mm. ovet, kun ovat paremmat.
Tarkempi alustan ja korin syynäily johti kuitenkin siihen, että ovia ei autosta poisteta vaan auto laitetaan kuntoon myös. Hitsattavaa olisi todella vähän. Laitellaan kunhan tämä bella ensin saadaan alta pois.

Ovillekkin löytynee luovuttaja omasta tallista, myös -78, on vaan pahassa paikassa varastoituna 

-78:han on jo kakkoskoppainen, mutta turhat listanreijät umpeen hitsaamalla saa mallin sopimaan. Ikkunoiden koristelistat ja pikkuikkunat ovat hieman erilaiset, mutta sen verran ajattelin tinkiä että ne käy.
Saattaisi sellaiset tosin löytyä mäeltä oikeanlaisetkin, mutta siististi irroittaminen ja uudelleen kiinnittäminen on vaikeaa

a - projekti2.jpg

Kirjoittaja hankala » 24.10.2016 18:27

Ovien luovuttajaksi varmistui tänään tosiaan tuollainen -78, ylimääräiset listanreijät hitsataan umpeen ja hyväksytään vaan se että ikkunoiden kehyslistat vaihtuu hopeasta mustaksi.
Tavallaan ilmeeseen sopiikin mustat listat, vaikka toisaalta tiedän kivuliaan hyvin että niiden pitäisi olla alumiininhopeat...
Varastojen kaivelemisesta seurasi se että löytyi parikin -74mallin ovipeiliä. Tuohonhan ei tietysti kuulu peili kuin kuskinoveen, mutta katsotaan nyt.

Kirjoittaja hankala » 28.10.2016 13:38

Nyt on työnalla luovutetut ovet, eivät ole nekään aivan virheettömiä

Alkaa mietityttää vähän koko ovien vaihto, muuttuu turhan paljon mk1:stä, toisaalta ei tässä olla tekemässä museoautoa. Esim. näitä tuuletusritilöitä ei mk1:ssä ole lainkaan

ovi_tuuletus.jpg

Pelkääjänpuolella on liian hyvä ilmanvaihto,..

uusi_ovi_ruosteet.jpg

Reilun paksuista peltiä tilalle ja hammeriteä päälle, kestää.

uusi_ovi_valmis.jpg

Kuskinpuoli on selvästi parempi, mutta joutuu sitäkin vähän hieromaan.
Heti kun aikaa taas on mennä vääntämään, niin hommat etenee