Kirjoittaja hankala » 25.05.2019 20:58

Tulipa käytyä Summer Specialissakin sitten. Vähän ilmeisesti sade verotti osanottajakuntaa, mutta olihan siellä silti mukavaa ja juttua riitti vaikka porukkaa oli aika vähän 

Alku matkaan meinasi tulla pieni hikka, kun n. kilometrin ajon jälkeen fiatti otti ja sammui suorilta jaloilta tien sivuun. Siinä sitä sovittelin uutta kondensaattoria virranjakajaan ja kokeilin läpi jakajan kannen, pyörijän ja tarkastin kärjet, muttei tulille lähtenyt. Paikalle sattunut kaveri ystävällisesti veti bellan takaisin kotitallin eteen ja siinä kun aikani ihmettelin, niin totesin mukana olleen vaihtokondensaattorinkin olleen pimeä. Laitoin uuden ja heti heräsi eloon eikä sen jälkeen enää kiukutellutkaan matkalla.
Reilu 850km tuli mittariin ja mukavasti meni jälleen.
Yksi auto puuttuu vielä näistä kuvista:

3-vasen puoli.jpg
3-oikea puoli.jpg

Sellainen kävi ilmi, että jostain pääsee vuotamaan vettä sisään kuljettajan jalkatilaan. En ollut huomannut kun ei tuo useinkaan ulkona sateessa nykyään seiso, tallissa makaa ja aurinkoisella sitten ajellaan 
Pitää etsiä vuotoa jostain, ovitiivisteetkin on vasta uusittu, en oikein tiedä mistä alkaa etsiä.

Tuo ongelma oli pahin kun auto seisoi parkissa kentällä tuolla kokoontumisessa, en huomannut että ajon aikana olisi erityisesti vettä tullut sisään.
Märkää tuli heti oven etureunan takaa lattiamatolle, vaikea ehkä paikallistaa. Ovitiivisteet ovat uudet, joten en usko että niistä tulee, mutta mitä jää?
Esim. pesussa ei vettä tule sisään kuin vähän etuikkunoiden yläreunasta, ei mitään ihmeellistä.
Olisihan se kiva kun voisi sateessa jättää auton pihalle, viime kesänä vettä tuli pelkääjän puolelta, mutta ei mitenkään merkittävästi. Nyt vuotaa kuskin puoli liikaa.

Kirjoittaja hankala » 29.05.2019 19:42

Nyt tuli ebayn ihmeellisestä maailmasta tilattua maskiin keulakoriste, hunajakennomaskin fiat-merkki, laitoin petollisesti taas hunajakennomaskin, kyllä 
Onhan se "vähän" huijausta kun on kirkkaat vilkut ja hunajakennomaski vm77:ssa, mutta minä tykkään, ei tämä mikään museopeli olekaan.

Kirjoittaja hankala » 13.09.2019 17:52

Pitkästä aikaa pieni päivitys tännekkin:

Kesä alkaa olla ohi ja kesän tapahtumat tuli menestyksellä jälleen kierrettyä, tänä vuonna itse asiassa useampia kuin aiemmin.
Auto on toiminut koko kesän kuin kello, mitään ei ole tarvinnut tehdä muuta kuin ajaa, mutta nyt syksyn myötä on alkanut horisonttiin kertyä tummempia pilviä.
Öljyä on alkanut kulua runsaasti, tai siis, ehkä n. 1 litra tuhannelle kilometrille, mutta se on paljon siihen nähden, että aikaisempina kesinä en ole öljyä joutunut juuri lisäämään,
vaikka viime kesänäkin kilometrejä tuli yli 7000.
Ja tuon lisäksi on öljynpaineen nouseminen alkanut kestää huolestuttavan kauan käynnistyksen jälkeen.
Taitaa olla koneremppaa tiedossa. Hyllystä kyllä löytyy männänrengassarjaa ja laakereita plus tiivisteitä, mutta kun ehtisi vaan joka paikkaan.
Yksi mahdollisuus on myös että talven aikana rakennetaan 1050 kone korvaamaan tuo, aihio on tallin nurkassa jo aikansa makoillut.
Vaan jos sen laittaa niin sitten on kyllä melkein pakko se 5-vaihteinen vaihteistokin laittaa ja se vaatii taas vähän runkopalkin muokkaamista. Ei mahdotonta.
Katsotaan nyt mitä tuon kanssa tapahtuu, vielä vähän aikaa kuitenkin olisi ajossa ennen talviuniaan.