top of page

Kirjoittaja hankala » 15.05.2019 19:27

Eilisen illan taas viettelin tallilla ja hiplailin pikku juttuja kokoon sieltä täältä.

Joku nerokas oli vetänyt valojen välille ylimääräisen johdon, siis rosvoliittimillä polttimon läheltä lähivalosta toiseen.
Tarkoitus jäi hämärän peittoon ja alkuperäiset johdot toimivat aivan hyvin. Liekö ollut jossain vaiheessa sähköongelmaa, niitähän ei yleensä Fiatissa ole.
Tuon otin siis pois ja oli rosvoliittimien jäljiltä myös juotettava alkuperäiset johdot yhteen, oli vain muutama säie enää ehjää johtoa jäljellä.

Tuolla kun valojen kanssa häärin muutenkin, niin samalla siistin vähän alkuperäisiä johtosarjoja. Repsottavat seiskassa aika minne sattuu alunperin, ei tainnut aikanaan olla niin väliä miten ne johdot vetää.

Moottoritilaa muutenkin siistin yleisesti, alkaa vähitellen olla siedettävä katsoa. Jäähdytin on melko uusi ja siisti itsessään, mutta flektin kehys olikin sitten koko hyvin pintaruosteessa,
sen puhdistin ja maalasin päälle Hammeritella. Joku taisi toisessa threadissä sanoa, että Hammerite ei nykyään ole lupaustensa veroista, täytyy toivoa että kestää. Vaihdan ehkä muihin tuotteisiin jatkossa.

Tuota mahdollisesti vuotavaa kantta täytyy nyt hiukan seurata. Ajattelin katsoa Kukonkoivun-reissun jälkeen mikä on tilanne, miten tuota vaahtoa kertyy ilmanputsariin ja öljykorkkiin.
Jos tuo vaahtoaminen jatkuu niin sitten menee ikävämmäksi. En millään usko että tiiviste vuotaisi, se on vaihdettu n. 1000km sitten ja vaikutti todella laadukkaalta. Lohkon suoruutta tutkailin teräsviivaimen ja valon kanssa, mitään ongelmaa ei ollut siinäkään. Eli ei jää kuin se itse kansi.
Kokeilin palotilojen tiiviyden ja kaikki olivat tiiviit, mutta muuten saattoi siis jäädä jotain huomaamatta.
Jäähdytysnesteessä ei näy öljystä viitteitä, eikä haise pakokaasu ainakaan nyt. Myöskään öljyssä ei vettä ollut niin että olisi silmällä erottanut.

Kuvia en valitettavasti muistanut taas kiireissäni ottaa, mutta laittelen niitä tähän kun taas pääsen tallille.

Meinasi unohtua että uuden ratin laitoin myös. Löysin vappuna Turun Seudun Mobilistit ry:n rompetorilta siistin puuratin ja kun tykkään puusta autossa niin ostin tietenkin sen. Ratti on 130:sestä ja on
jonkin verran "syvempi" kuin seiskan, mutta sama rihla. Tuosta seuraa se että nyt ratti on hiukan lähempänä kuskia ja ehkä hiukan ylempänä myös, toisaalta ohjausakselia hilppeineen on autossani jo käännetty alemmas muutenkin niin ei tuo haittaa. Ajoasento on todella lokoisa noilla Datsunin penkeillä ja uudella ratilla

Kirjoittaja hankala » 16.05.2019 19:25

Tämän päivän seikkailut sisälsivät auton kiillotusta ja vahausta, mutta myös konepellin myllytyksen vielä kerran. Alkaa loppua materiaalivahvuus konepellissä, mutta vielä saatiin matta kiiltämään.

2-konepelti_ennen.jpg

Paljon kangasta suojana ettei koko auto olisi Fareclassa

Ja näin siinä sitten kävi:

Kiiltää ihan niin kuin maalipinnan kuuluisikin, muut osat autosta olivatkin jo parempia

2-konepelti_jälkeen.jpg

Kirjoittaja hankala » 19.05.2019 18:21

Varaosapäivät tuli käytyä. Olihan hieno tapahtuma ja hieno ilma. Mukaan tarttui seiskan oikeanpuoleinen uusi vetoakseli, saisikohan nyt tiiviiksi kun ei ole uraa akselissa. Valitettavasti vasenta ei löytynyt, myyjä muisteli että sellainenkin oli kuormassa joskus ollut tosin.
Pieni harmi matkalla tuli kuitenkin myös, kuskinpenkin kiinnitys kiskoon irtosi, luokkatoman hitsaukseni takia varmaan. Meinasi olla kiikkerää kotimatkalla. Kiilasin vararenkaan penkin taakse niin pysyihän se pystyssä kotiin asti  Tänään tuli korjailtua tuo ja muutenkin parannettua kiinnityksiä. Myös väsyneeseen selkänojaan koitin palauttaa vähän pehmustetta samalla.

bottom of page