top of page

Kirjoittaja hankala » 12.05.2018 21:42

Kone on takaisin keulilla ja ruosteet korjattu

kone keulalla.jpg

Kiitos tästä kuuluu isolta osin Saminosille, loistava palvelu jälleen, oli vaarassa lykkääntyä parilla viikolla asennus ja sitten jo painaa pian päälle SummerSpecial.

Nyt vain toivotaan hartaasti että tämä "hyvä" laatikko todella on hyvä 

Kirjoittaja hankala » 14.05.2018 19:39

Ensimmäiset koe-ajot takana ja kaikki tuntuisi pelaavan. Laatikko on valtava parannus vanhaan ja jakoketjun vaihto hiljensi moottorin kilinät todella hyvin

Kirjoittaja hankala » 17.05.2018 13:30

Parisen sataa kilometriä takana remontista ja Bella se pelaa kuin kello 

Nyt aletaan pikkuhiljaa valmistella Kalajoen reissua, vaikka eipä tuossa paljon ole tehtävää.
Kattokori pitää heittää paikalleen ja kuskata pari penkkiä katolla Ylistarolle matkalla, mahtaneeko ilmanvastus pysäyttää koko auton

Kirjoittaja hankala » 01.06.2018 09:15

Hifistelin vähän ovenkahvoja kun olivat niin väsyneessä kunnossa. Tietääkö kukaan minkä väriset ne olivat vuonna -77 kun auto oli uusi, tumman harmaat?
Jotenkin tuo hopea ei näytä oikealta. Yksityiskohdat on tärkeitä

ovenkahva.jpg

Kirjoittaja hankala » 05.06.2018 13:45

Pientä hiertoa on taas tullut vastaan, nopeusmittarin vaijeri päätti katketa ja uutta ei tietenkään saa mistään. Vähän yllättäen mk2:n vaijeri sopi, kun purin varaosa autosta.
Entinen oli stellasta, eikä lukittunut paikalleen mittariin, oli vain painovoimalla kiinni, toimi tosin hyvin.
Nyt on kalusto huollettu, tarkastettu ja laitettu valmiiksi Kalajoen keikalle, taas kiertyy mittariin noin 1100km ja seiskalla se on aika paljon

Kirjoittaja hankala » 10.06.2018 11:02

Kalajoen reissu takana ja auto toimi ongelmitta koko rupeaman, n. 1100 kilsaa on taas lisää mittarissa.

Pitkämatkalaisimman palkinnonkin pääsin pokkaamaan, tuli kontti täyteen tavaraa 
Suuret kiitokset vielä järjestäjille hienosta tapahtumasta.

Koska auto nyt toimii varsin hyvin ja alkaa olla maalia vaille nipussa, on aika ehkä kääntää katse hetkeksi seuraavaan projektiin. Työnalle seuraavaksi -78 vuoden samanmoinen, mutta siitä lisää omassa tarinassaan jos projekti nyt lähtee käyntiin.

Kirjoittaja hankala » 27.06.2018 18:18

Tämäkin projekti elää edelleen.

Nyt on työn alla alkuperäisten vanteiden vaihto alle, vanteet löytyy, pitäisi vaan saada ne ensin jossain hiekkapuhallettua ja sitten maalattua.
Jostain syystä turun seudulla on vaikea löytää kohtuu hintaista paikkaa, tai sitten olen huono etsimään. En haluisi maksaa 200€ neljän vanteen puhalluksesta.

Kirjoittaja hankala » 15.07.2018 14:10

Vähän päivitystä tähänkin tarinaan:

Auto on toiminut kuin kello! Konepeltiä ei ole avattu kuin öljyjen tarkastamista varten ja takana on jo 3500 kilometriä tänä kesänä.
Öljyä joutuu vähän lisäilemään, muttei liikoja, ehkä litran olen tuolle kilometrimäärälle lisännyt

Kirjoittaja hankala » 24.10.2018 13:43

Noniin, ajokausi päättyi noin kuukausi sitten kannentiivisteen lahoamiseen.
Syy tiiivisteen pettämiselle löytyi heti kun kannen irroitti ja Motonethan se syy taas oli, täysin luokaton tiiviste.
Tiiviste oli katkennut kakkos- ja kolmossylinterin välistä, ei ollut prässättyä alumiinireunaa tehty yhdestä kappaleesta, niin kuin kuuluisi,
vaan tuossa oli sauma joka ei kestänyt, lie vuotanut puristuspaineita jo jonkin aikaa. Nyt läpi alkoi mennä myös vesi, joten oli ryhdyttävä toimiin.
Nyt on paikallaan parempilaatuinen tiiviste, Saminosien kautta.

Muuten meni ajokausi putkeen ja kilometrejäkin kertyi yli 4000 kaikkineen. Mikäs on ajellessa kun kaikki pelaa 

Nyt on aika laittaa auto pakettiin ja talvilepoon, ensi keväänä sitten taas tulille

bottom of page