Kirjoittaja seiska81 » 07.04.2017 15:47

Jarrutehostimen osalta en oo vielä päätyny mihinkään ratkasuun. Talven aikana oli taas tarkotus kaikenlaista seiskaan rakennella,mutta eipä tullu koskettuakaan tuohon 
Jonkulainen tehostin tuonne kuitenki täytyy laittaa,että saa muutoskatsastettua ja takaiskari tornit pitää tehä loppuun ku muutin tuon takajousituksen kynätolpille..ym.

No,onhan tässä vielä vappuun aikaa tai jos viimestään seiskojen kokoontumiseen sais ajoon 

Kirjoittaja seiska81 » 03.06.2017 21:54

Aika tuntuu kuluvan niin joutuin,ettei meinaa perässä pysyä,mutta tänään oli pakko paneutua tosissaan seiskan jarrutehostin puoleen.

Tehostimeksi tuli hommattua tuo toyota hj-61 kytkin tehostin joka kokonsa puolesta on aika sopiva seiskan pieneen konehuoneeseen.
Tehostimelle tejin tuommosen jalan pellistä ja putken pätkästä

jarrut1.jpg
jarrut2.jpg
jarrut3.jpg

Pääsylinterille pitää vielä tehä kiinnikkeet ja uusia jarruputket niin sitte alkais olla jarrupuoli kunnossa katsastusta varten.
Toisen vaihdevaijerin kiinnikkeen joutu askarteleen uusiksi,että mahtu tuo tehostin

jarrut5.jpg

Tulipa vielä viimeisteltyä ja massailtua nuo takapään iskaritornit,jotka tejin tuossa keväällä. Sopivia kynäjousia ei vielä oo tullu hommattua,niin mennään vielä toistaiseksi lehtijousella.

iskari.jpg

Nyt alkaa pikkuhiljaa näytään siltä,että ensviikolla sais vihdoin muutoskatsastettua,niin pääsis sitte lauantaina sinne kokoontumiseen

Kirjoittaja seiska81 » 11.06.2017 20:08

Tämäki tuli käytettyä päivää ennen summer specialia katsastus konttorilla ja leimahan sieltä tuli puhtain paperein.
Turhaan tuli jännitettyä tuota moottorin muutoskatsastustaki,kaikki muutokset todettiin asianmukaisesti ja siististi tehdyksi.
Kehut tuli myös hyvistä verrokkipapereista jotka hommasin joskus 2000 luvun alkupuolella italkonilta.
Ei aivan ilman murheita selvitty lauantain kiertoajelusta kun seiskassa ilmeni jarrujen päälle jäämistä,mutta seki loppu ku tulppas tehostimen letkun,vaatinee ilmeisesti jonkulaisen kuristimen tuohon letkuun.