top of page

Kirjoittaja seiska81 » 08.05.2023 17:25

Vielä löyty muutama kuva

Kirjoittaja seiska81 » 04.06.2023 22:58

Nonii taas pientä päivitystä seskan tekniikkaan.

Tässä jo pidemmän aikaa miettiny isolohkon laittoa tuon 1.2 16v moottorin tilalle, t-jet moottoreita koitin kahtella, mutta on vielä aika kalliita niin päädyin tuommoseen -07 fiat 500 1.4 16v moottoriin, löyty tuommonen 20tkm ajettu, sopu hintaan.

Siihen vaihtelin sopivat osat entisestä moottorista, mm öljypumppu(kampiakselin anturin kiinnityksen takia),öljypohja, siivapyörä, modattu vesipumpun ja syylärin välinen putki, moottorin kiinnike kannen päätyyn.

Pakosarja/ahdin, sytkäpuola ja suuttimet tulee entisestä moottorista, kytkimeksi hommasin 190mm kaksoiskitka kytkimen, jossa toinen puoli levystä on sintteri paloilla ja toinen massapinnalla.

Kirjoittaja seiska81 » 04.06.2023 23:05

Tekniikkapaketti ois valmis asennusta varten

Kirjoittaja seiska81 » 23.06.2024 09:56

Päivitellään välillä tännekki seiskan kuulumisia.
Autolle ei mitään kummempaa oo tehty tuon viimekesän moottorin vaihdon jälkeen ja kesä meniki lähinnä ajellessa. Syksyllä sitte viimesiä ajoja ajellessa auto alkoi käydä huonosti ja syyksi paljastui 3 rikki mennyttä mäntää  no auto levähti talven katoksessa ja kevään tullen nyppäsin moottorin pois ja vaihtelin ehjät männät, t-jetin kannentiivisteen. Moottori tuli taas kuntoon mutta jo viimekesänä aika-ajoin vaivannu ecun sekoilu jatkui, välillä saattaa toimia pitkiä aikoja ja kiukun iskiessä ei sitte oikein mitenkään..

Päätin nyt sitten että vaihdan koko moottorinohjauksen johtosarjoineen parempaan. Otin yhteyttä Ville Vieriin megasquirtin tiimoilta ja villehän mulle semmosen toimitti 

Johtosarjan pohjana käytin 500 fiatin sarjaa josta muokkasin sopivan.

Nyt juhannus lauantaina alottelin moottorinohjauksen vaihtoa ja nyppäsin entiset systeemit pois ja uutta johtosarjaa jo sovittelin paikalleen...tästäpä se homma etenee pikkuhiljaa 

Juttu jatkuu taas pian

bottom of page